På tiden att uppdatera lite.

Här var det ett tag sedan jag skrev nu. Nästan en månad sedan. Så det har nog hänt en hel del sedan dess. Det största är nog ändå att Aldur kom hem hit igår. Så skönt att kunna ta hand om han själv utan att behöva jaga skjuts innan. Han har fått en liten sjukhage med trästaket och en liten lösdrift att gå in i om han vill. Var ute och pysslade om han innan och efter det plockade jag in leksaker och redskap i jordkällaren inför vintern.

Förra helgen var det stora ved helgen. Jag och J kapade och klöv min ved och floade in den i ve´bon. Tyvärr är det ju sent att göra veden och än värre att floa in den när den inte har fått torka. Men som man brukar säga: Bättre sent än aldrig. J stackaren jobbade själv hela lördagen eftersom jag var på öland på hundutställning. Så jag hade lite dåligt samvete att jag inte var hemma och hjälpte han. Hur som helst när det sista var kapat och klyvt bestämde vi i alla fall att vi skulle fira med Smörgåstårta helgen efter (denna helgen altså) Så i fredags gjorde jag en smörgåstårta och J gjorde en. J som jobbade kväll hela förra veckan satte igång så där kl halv tolv ,tolv på natten så den var väl klar runt två tiden;-) Men goda blev de båda två så igår åt vi smörgåstårtor med M och M.
Och gissa vad det blev till frukost idag;-)

Nej nu blir det inte mer skrivet idag för snart måste jag ut och lägga om Aldurs ben.

Kram Smithi 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0