En vägg mindere. Eller åtminstonde en halv mindre.

Just nu sitter jag och väntar på att Anton skall komma hem från skolan. Men jag har inte bara suttit på och glott idag. Nej, för sedan Amors pilar träffade mig så har jag fått massor av energi. Herre gud va det är bra med lite "lööv" i livet. Igår fick jag hjälp av min älskling att riva en halv-vägg i grovköket tog väl ca tre timmar att riva den där halva lilla väggen. Dom som sett den trodde nog att det skulle ta max 30 min;-) Men icke. Å det beror på att man runt 1940- 1950 sådär hade en viss förkärlek till enormt långa grova spikar och tjocka spontade bräder vilket gör att det tar evigheter att riva "byggen" från den tiden. Nå väl nu är den nere ialla fall men det får inte jag ta åt mig äran  av för det var mäst J som rev. Men idag har jag varit duktig. Det började med att jag började skura golvet i grovköket. Istort sett direkt efter jag kom innanför dörren. Hann inte ens ta av mig skorna;-) Sedan bakade jag hastbullar som avnjöts med en kopp kaffe tillsammans med hyresvärden.Sedan var det dax för middagshö till Aldur och borstat av han, mockat hagen, och efter det var jag så duktig och plockade bort alla brädor och massonitskivebitar från den nu rivna väggen som vi slängde i en hög utanför dörren igår. Nu har jag burit ner dom till brädhögen nere vid lösdriften.   

Det är inte bara idag som jag har fått en hel del gjort utan det har hänt en hel del efter jobbet de närmaste veckorna vilket känns sååå skönt. Min energi har återvänt efter att verkligen ha lyst med sin frånvaro det senaste året.  Härligt härligt. Nej nu är det nog dax för lite fler sysslor här hemma.

Kram / Smithi    


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0