Besök,blåbärspaj och vaccination.

Idag har "grannen" från S-torp varit här och fikat och barnen har lekt. Det var jätte trevligt det var ett tag sedan. Vi får snart göra om det. Såg att någon av grabbarna hade tagit fram hinken med de sista blåbären ur frysen och ställt i kylen så det blev blåbärs paj till fika idag. Mums va gott det var.  Det var väl sista smaken av sommaren för det här året kan man säga. För nu tror jag att hösten har kommit för att stanna. Tyvärr. I morses var det-1,8 grader här (jag vet att det finns platser som hade ännu kallare) Vilket var fullt tillräckligt för att jag skulle börja längta till våren. Kanske lite väl tidigt att börja längta efter sol och värme när motsatsen precis har visat sig men jag vill inte ha höst och vinter. Men men det är väl bara att gilla läget kan jag tro :-(

I dag har Klara och Aldur blivit vaccinerade. Dom var sååå duktiga båda två. Klara hade bäddat ner sig i halmen och låg snällt kvar när vet. J gjorde henne sällskap i den lilla "hyddan" (byggd av lastpallar och en presenning) och stack in sprutan bakom örat.  Aldur märkte knappt något heller kanske för att han var så fokucerad på äpplet som vet grabbade tag i på vägen till hagen  som "Aldisen" fick efter sticket. Bättre än plåster kan jag lova att han tyckte;-)

Nu skall jag snart äta lite mat som blev över sedan igår. Man kan ju inte bara leva på blåbärs paj;-) Å jag som har gått upp tre kilo sedan jag träffade min älskling får nog tänka på vad jag stoppar i mig.  Vi får sluta äta så gott och onyttigt när vi ses;-)  Vet att det inte gör så mycket med tre kilo. Men efter som jag alltid har kunnat frossa i godis och onyttigheter utan att gå upp i vikt (fast jag har velat) så kan det nog lätt bli lite för många kilon lite för fort. Ja ja vi får väl se.

Saknar min J idag. Var ju så mysigt att få sova nära i natt. Men men det är ju snart helg igen.

Jag jobbar sista dagen för veckan imorgon. Känns inte fel alls kan jag säga. Har tagit semester på fredag för dagiset är stängt. Å nästa fredag jobbar jag bara 45 min för sedan ska jag till ögon och göra en ny synfälts undersökning. Två korta arbets veckor i rad. Yiiippppiii!!!!!!!

Nu ska Aldur få kalk o minneraler så nu lägger jag ner skrivandet för idag.
Kram / Smithi     


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0