ont i armen.

Så var man då vaccinerad mot svininfluensan. Känns tryggt tycker jag. Igår fick dom som ville vaccinera sig på jobbet. Vi var ett gäng som radade upp oss med uppkavlade ärmar. Ett litet stick sedan var det över. Men jag har ju aldrig varit stick rädd så det var ju  lugnt. Efter ett par timmar började det dock värka lite i armen (vilket är en vanlig biverkning) När jag kom hemm mockade jag hoss Aldur, körde in några kärror ved och fyllde hö påsarna å då känndes det lite bättre. Men sedan stelnade den till igen och det känndes som värsta träningsvärken i armen. Jag var inte ensam om detta på jobbet idag;-) Men hellre ont i armen några dagar än en rejäl influensa eller än värre en konstgjord lunga;-) Väntar nu på att barnen ska få ta sprutan också. Ja jag tänker vaccinera mina barn så fort det går. Inte för jag tror att de ska dö i svininfluensa precis men det känns ändå tryggt och så smittar man ju inte ner andra som kanske tillhör riskgrupperna.

Snart bär det av till Vetlanda med M som chaufför. A ska åka till sin pappa i helgen så han ska med tåget. Sedan kommer älsklingen i kväll. Fick ju en dag extra med honom nu eftersom han fick köra mig hem igår och sedan fick han min morgonresa också så då kom han hit och sov. Mysigt!

Nu orkar jag inte blogga mer.
Kram/Smithi  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0