Lång arbetsdag och nu känner jag för att spy galla igen.

Idag har jag jobbat på vaccinations mottagningen igen. Idag var det.....ja vad ska jag säga lite "hårdare" både för oss som arbetar och för patienterna. Detta pga att vi var tvugna att "neka" folk som inte ingår i någon riskgrupp vaccin. Det är inte kul att behöva säga det till dom när de känner sig oroliga för att insjukna i A(H1N1) Men tyvärr bestämmer ju inte vaccinatörerna och andra på vaccinations mottagningarna vilka som får och inte får vaccineras från dag till dag. Men riskgrupperna måste ju prioriteras då de är mer mottagliga för smittan.

Sedan skulle jag ju (som vanligt) spy lite galla också. Måste ringa min färdtjänst handläggare imorgon. Jag vill inte det hon är så j-vla otrevlig och jag har ingen ork till att strida för mina resor mer snart. Måste också ringa kuratorn på syncentralen och se vad hon säger om det hela och höra när vi ska ses nästa gång. Men det är ju de där resorna till och från jobbet som ställer till det. Om jag inte får dem fortsättningsvis vill säga. Men det verkar ju inte så eftersom fT-handläggaren skrev att jag var beviljad resor till den förste januari 2010. Jävla bra dag att sätta det på för då lär ju inte hon vara på jobbet många dagar varken veckan före eller efter. Med tanke på hur seg hon är på att få något gjort så ser det inte ljust ut för mig även om jag får iväg min ansökan innom det snaraste. Det konstoiga är också att förra året var jag berättigad resor hela den mörka årstiden. När jag frågade hur länge den varade svarade hon -Ja....jag vet inte riktigt......till den förste april kanske (lät undrande) Borde man inte veta det som färdtjänst handläggare???? Nej nu har jag varken tid eller ork att tänka på henne mer. Nu ska jag gå ut och fodra pållen och ta in lilla grisen. Älsklingen min ringde och frågade om jag ville följa med på 65-års kalas den 28 nov till kosta. tur att det händer något trevligt ibland också. Godnatt och sov gott. Kram/Smithi  

Kommentarer
Postat av: mostra

Hoppas att det löser sig med resorna och du får ett varaktigt beslut som inte behöver omrövas så himla ofta.

Hoppas också att Aldisen är mycket bättre nu från skadan och att du och barnen och kärestan och alla djuren får en fin december; -julemånad, med mycket mys och harmoni!

Kram

christina

2009-11-16 @ 20:17:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0