Miljö tänkande.

Är nog lite dålig på miljötänkande. Men idag har jag i alla fall varit lite miljövänlig på både ett å två sätt. Kom överens med barnen att vi skulle äta korv och potatismos idag men hade ingen bra mjölk hemma. Då ringde jag till M föratt höra om han kunde hämta det åt mig. Inget svar. Så då tog jag cykeln och trampade de 3-4 km till ladugården med mjölkkrukan i Albins barnsadel. (Albin somnade precis så Anton var barnvakt)Det doftade av nyslaget gräs när jag cyklade förbi åkrarna på vägen. Härligt! Tänk jag cyklade viket gjorde att jag inte bidrog med några giftiga utsläpp. Å när jag tänker efter så har jag ju redan varit miljövänlig två gånger redan här. Eftersom jag hämtar mjölken direkt på gården har den ju inte fraktats till mejeriet och affären med lastbil heller. Så miljövänlig x tre har jag varit idag. För efter maten gick jag ut och "liade" gräsmattan. Ingen bensindriven gräsklippare här inte. (pga att gräset är över 50 cm högt på nästan hela tomten) Men håll med om att jag har bidragit till en renare natur idag;-) Nu ska jag snart sova så godnatt på er alla som hittar hit. Kram / Smithi

Kommentarer
Postat av: emelie

Mn får dessutom motion utav att cykla. Annars kan man alltid dricka kranvatten :D

2009-06-17 @ 21:57:43
URL: http://emeets.blogg.se/
Postat av: Annika

Det heter SLÅ MED LIE!! haha=)

2009-06-23 @ 19:40:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0