Semester!

Första härliga semester dagen av 4 V :-) Visst är det underbart med semester!? Idag har jag och C varit ute och ridit. Det blev en (för mig) ny runda. Vi kom iväg lite sent, men vad är det man brukar säga? Bättre sent än aldrig;-) Det var min lilla krake till häst som fördröjde oss då han ville gå kvar i hagen. Men efter att ha tagit hem Cosmos och en hink med några knäckebröds bitar och lite Kvinlig list kunde han inte motstå sin matte ;-) Uppe vid grannen började båda hästarna att krångla(vilket Aldur gjorde i går också)de ville inte fortsätta och Aldur tog till ful knepet som vanligt och reste sig rätt upp allt för att slippa fortsätta. Men då han har en envis matte så fick han ge sig även denna gången. (Trägen vinner) Sedan gick det ganska smärt fritt resten av turen. Aldur var pigg och ville tölta hela tiden och snabbt ville han att det skulle gå vilket inte är så bekvämt för en annan;-) Tyvärr kunde vi inte rida hela rundan runt eftersom det var avstängt så vi fick vända och rida tillbaka. Det var inte fy skam det heller för då hittade jag lite kantareller:-D Gott! När jag kom hem beställde jag ett nytt träns från Hööks eftersom Aldur råkade fastna och dra sönder sitt gammla igår. Ett jätte fint med strass. Sedan beställde jag ett islands-bett Bettplattor till det vanliga bettet och en ryktborste och en pannborste från Börjes. Han kommer bli sååå snygg i sitt nya träns. Hoppas det kommer i veckan. Har inte gjort mycket annat idag utan bara slappat vid datorn. Men så för en stund sedan tog jag mig i kragen och plockade ur och plockade i i diskmaskinen, diskade upp lite för hand och fixade till i köket. Så nu har jag bara resten av huset kvar;-) Har haft ordning och reda i hemmet sista tiden så det ska nog inte ta så långtid att fixa det men men man ska ju komma till skott också;-) Pratade precis med Annika hon har varit i stan och blivit fin i håret:-) Kul. Men det tog tydligen på krafterna förstod jag när jag pratade med henne;-) Nej kram för idag för nu ska jag göra klart resten här hemma. Haar dessutom två extra barn i natt. Å det vet man ju hur det blir när barn ska sova över. Fnittrigt och sen säng gång;-) Men dom har ju kul. Det är ju faktiskt sommarlov så de får ju sova ut imorgon. Kram/Smithi

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0